Často kladené otázky

Zde jsme pro vás připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky.

1Jak dlouho již tato služba funguje a pro koho je určená?

Služba vznikla v roce 2011 v České republice. Jedná se o webové fórum, na kterém mohou uživatelé sdílet zkušenosti s telefonními čísly, a to jak obtěžujícími (zejména telemarketing, průzkumy), tak užitečnými (např. kurýři, úřady)..

Hned od začátku se služba setkala s velmi dobrým přijetím, proto záhy došlo ke vzniku dalších jazykových verzí. Dnes fórum funguje ve více než 20 jazycích a 34 zemích po celém světě.

Služba je určená pro všechny lidi, kteří chtějí identifikovat majitele neznámého telefonního čísla. Novinkou od tvůrců fóra je vytvoření mobilní aplikace Call Insider pro telefony se systémem Android. Tato aplikace, která je napojená na databázi webu telefonnidatabaze.cz, umožňuje navíc uživatelům telemarketingová čísla automaticky blokovat.

2Co všechno mohou uživatelé zjistit o čísle, které jim volá?
Uživatelé mohou zjistit k telefonnímu číslu zkušenosti ostatních lidí, zájem o telefonní číslo za poslední měsíc a pokud je to možné, i lokalizaci (u pevných linek). Může se stát, že zkušenost k telefonnímu číslu ještě nikdo nepřidal. Pokud však má stránka s telefonním číslem např. tisíc zhlédnutí, indikuje to, že se nejspíš jedná o obtěžující číslo.
3Co znamená údaj „počet zobrazení“ u telefonního čísla?
Jedná se o počet navštívení dané stránky. Přístup z jednoho zařízení je započítán každý den pouze jednou. Navíc se snažíme, aby toto číslo nebylo uměle navyšováno přístupem robotů (vyhledávačů). Jedná se tedy o unikátní počet zobrazení dané stránky skutečnými návštěvníky.
4Kdo tvoří databázi a jak je zaručena hodnověrnost komentářů?

Databázi telefonních čísel a hodnocení vytvářejí samotní uživatelé. Své zkušenosti mohou přidávat buďto prostřednictvím webových stránek nebo skrze aplikaci Call Insider.

Komentáře přidávají uživatelé stránek anonymně, takže jejich hodnověrnost není možné 100% zaručit. Samozřejmě se setkáváme s žádostmi o odstranění komentářů k telefonnímu číslu z důvodu, že se jedná o konkurenční boj a komentáře jsou smyšlené. Vyhrazujeme si proto právo komentáře smazat nebo i celou diskuzi k číslu zablokovat.

Každý uživatel má možnost jakýkoliv komentář okamžitě zneaktivnit do doby, než se jím budou moderátoři zabývat. Stačí kliknout na ikonu koše v pravém dolním rohu, vyplnit krátký formulář a potvrdit e-mailovou adresu, kam posléze uživateli přijde vyrozumění, jak s komentářem moderátoři naložili.

5Je fórum moderované?
Diskuze k telefonním číslům je částečně moderovaná. Na fórum denně přibývají tisíce příspěvků, proto není možné kontrolovat každý jednotlivý komentář. Zabýváme se proto zejména podezřelými a nahlášenými komentáři.
6Můj komentář z fóra zmizel nebo je upraven, proč?

Komentáře upravujeme a mažeme z následujících důvodů:

  • Obdržíme informaci, že daný komentář obsahuje znaky protiprávního jednání a toto jednání lze posoudit na základě všeobecné informovanosti.
  • Obdržíme informaci, že daný komentář je vulgární či dehonestující.
  • Obdržíme žádost o stažení komentáře od policie.
  • Obdržíme rozhodnutí soudu o stažení komentáře.
7Jak mohu nahlásit závadný komentář?
Každý uživatel má možnost jakýkoliv komentář okamžitě zneaktivnit do doby, než se jím budou moderátoři zabývat. Stačí kliknout na ikonu koše v pravém dolním rohu, vyplnit krátký formulář a potvrdit e-mailovou adresu, kam posléze uživateli přijde vyrozumění, jak s komentářem moderátoři naložili. Zpracování této žádosti trvá většinou 1-2 týdny.
8Co mám dělat, pokud chci smazat komentář k telefonnímu číslu?

V případě, že se v komentáři objevují hanlivé výrazy nebo fakta, která mohou být obecně pokládána za lež, informujte nás prostřednictvím e-mailu telefonnidatabaze.cz@ nebo korespondenčně na adrese:

P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha 13

V případě, že je obecně zřejmé, že se daný příspěvek nezakládá na pravdě nebo je hanlivý, bude odstraněn. V ostatních případech kontaktujte policii, která musí prošetřit, zdali jsou dané příspěvky protiprávní. Provozovatel fóra poskytne veškerou součinnost při objasnění protiprávnosti daných příspěvků. Ve chvíli, kdy nás policie nebo soud informuje o protiprávnosti, můžeme daný příspěvek odstranit.

9Komentář byl smazán, ale stejně se vyskytuje na Googlu. Proč?
Google a jiné vyhledávače (Bing, Yandex, ...) mají vlastní paměť, takže nezobrazují vždy výsledky vyhledávání odpovídající skutečnosti. Bude nějakou dobu trvat, než vyhledávač obsah stránek přeindexuje a zobrazí relevantní úryvek ze stránky. Zpravidla se jedná o týdny až měsíce.
10Můžete mi poskytnout IP adresu nebo nějaké informace o autorovi komentáře?

Přidávání komentářů nepředchází žádná registrace. Komentáře vkládají návštěvníci stránek zcela anonymně – nevyžadujeme jméno ani e-mailovou adresu.

Stejně tak neukládáme v čitelné podobě IP adresy vkladatelů, pouze zašifrovaně. Jsme tak schopni např. určit, že dva komentáře byly napsány z jednoho zařízení, ale čitelnou IP adresu poskytnout nedokážeme.

11Kdo odpovídá za obsah příspěvků?
Za obsah komentářů odpovídají vždy výhradně uživatelé, kteří daný komentář na fórum vložili. Provozovatel je povinen komentář odstranit pouze v případě, že byl prokazatelně informován o jeho protiprávním obsahu.
12Je k dispozici API?
Bohužel, API ke službě neposkytujeme ani jej do budoucna neplánujeme.
13Co mám dělat v případě, že se moje telefonní číslo nachází proti mé vůli na tomto webu?

Pokud zjistíte, že se na tomto webu zobrazuje Vaše telefonní číslo, můžete nás požádat o jeho odstranění prostřednictvím e-mailové či korespondenční adresy.

P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha 13
telefonnidatabaze.cz@

Vyhrazujeme si právo požádat Vás o doložení dokumentů, které dokládají, že telefonní číslo patří právě Vám.

14Zadal jsem platné telefonní číslo, ale systém ho zamítl jako neexistující. Co mám dělat?
Pokud máte pocit, že jste zapsali číslo správně, napište nám prosím na telefonnidatabaze.cz@. Pokusíme se chybu opravit.
15Proč jsou některé komentáře schované?
Ve chvíli, kdy obdržíme žádost o odstranění komentáře, je tento komentář automaticky schován až do chvíle, než se danou žádostí budeme zabývat. To proto, abychom co nejrychleji dokázali odstranit komentáře se závadným obsahem (např. nenávistné, šikanující, obsahují osobní údaje atd.).
16Proč nemohu nahlásit komentář?

Pokud jsme žádost o odstranění komentáře vyhodnotili jako neopodstatněnou, neumožňujeme opětovné nahlašování stejného komentáře až do uplynutí časového limitu. Pokud trváte na odstranění, můžete nás kontaktovat prostřednictvím e-mailové adresy telefonnidatabaze.cz@ nebo korespondenčně na adrese:

P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha 13

Nenašli jste odpověď na vaši otázku?

Pak nás jednoduše kontaktujte na telefonnidatabaze.cz@. Děkujeme.