Haló, u telefonu váš bankovní poradce... anebo taky šmejd
Kriminalisté zaznamenávají případy podvodů s milionovými škodami. Pachatelé přicházejí s novým způsobem vylákání peněz, který je pro oběť velmi obtížné odhalit. Podvody jsou páchány prostřednictvím jedné z metod sociálního inženýrství, tzv. vishingu.


Otravný vlezlý hovor na téma pojištění
Je to podvod! Ve chvíli, kdy se nějak omylem vyjádříte ke svému jménu a adrese, začnou vás obtěžovat také doma a volat z jiných čísel. Nezvedat, neotevírat. Je to podvod.
"Klientské centrum". Nabízejí nějakou prevenci pojištění - tedy prý neuzavírají smlouvy ale jen je kontrolují (?), nebo školí (?). Pan arogantní nebyl, ale snažil se mi službu nějakého zástupce v okolí vnutit - psal jsem se na firmu, prý Klientské centrum a spolupracují se všemi velkými pojišťovnami. Nevěděl o mě nic, ptal se mě, jestli je mi více jak 52 let, nicméně bych mu neřekl žádné informace o sobě, jen mě zarazilo, že o Klientském centru nic nevím a je to takový anonymní název - typoval bych i podvod ;) - protože to na mě působilo jako amatérské obtěžování.
Přesně, jak se zde uvádí.
Pán se zeptal, zda mi je více jak 55 let. Pak mi řekl, že se v okolí pohybuje zástupce, který by se mnou probral mé smlouvy. Po dotazu jaké smlouvy, tak vyjmenoval - životní pojištění, úrazové pojištění, pojistku na auto, na dům. Pak jsem se zeptala, jakou že společnost zastupují, tak vyjmenoval asi 4 ty nejběžnější v ČR ( Česká pojišťovna, Generali, Alianz, ČSOB).
Tak jsem ho přerušila a řekla mu, že nic nechci, jelikož mi všechny smlouvy dělá rodinný příslušník.
Se slovy - "Tak to máte dobrý!" zavěsil.
šmejdi, otrava
Potvrzuji výše uvedené. Jakmile jsem řekla, že si nepřeji, aby mě v této době doma někdo navštěvoval, ukončil hovor slovy. "Já jsem Vám to chtěl jenom vysvětlit....."
Mám zcela stejné negativní zkušenosti.Telefon získává při odpovědi na inzerát za výhodnou cenu . raději nezvedat.
Dobrý den, snaží se tvářit jako klientské centrum "vaší pojišťovny". Vyjmenuje nejběžnější na trhu a čeká jestli se chytnete. Nezná jméno komu volá, číslo prý bylo náhodně vygereováno. Po chvíli přiznal, že volá jménem firmy, která se jmenuje Klientské centrum. Dotaz na věk u mě taky padl. Cílí na starší lidi. Za mě volající splňuje všechny znaky tzv. šmejdů.
Prý kontrola pojistných smluv, ale zajímalo ho jen jestli jsem starší než 50 let. Podle mě se soustředí na seniory.
Šmejdi - prý kontrola pojistných smluv
"Klientské centrum pojišťoven" - Obtěžující. Když jsem pánovi sdělil, že nemám ani čas ani zájem, akorát neobtěžoval dál. Aspoň, že tak.
Představil se jako "klientské centrum", že volá kvůli kontrole smluv, své jméno neuvedl. Volal mi na číslo, které je striktně neveřejné, poskytuji ho jen v naprosto nutných případech a nikdy nikomu jsem nedala souhlas s jeho použitím pro jakékoliv komerční účely, ani "své" bance a pojišťovně. Na moji poznámku, že firmu "Klientské centrum" vůbec neznám a určitě s nimi žádnou smlouvu nemám a jak tedy přišel na moje číslo, beze slova zavěsil. Pravděpodobně snaha získat o lidech osobní údaje - firma Klientské centrum existuje a mj. nabízí dle OR finanční služby, dle internetového profilu telemarketing, zřejmě provozují call - centrum.